Sabtu, 13 Ogos 2011

PENTING!!!!!...SENARAI KOD YG MENGANDUNGI " PIG FAT "


sy ambil snarai kod ni dr mama ..kbetulan mama abik dr salah sorang kwnnye yg sama2 krja kt koperasi HUSM..so,sblm  korang nk mkn check dlu kt plastik makanan..sama ade..ade ke x,kod ni...lau ade jgn try utk mkn ye..tnpa kita sedari mmg terlalu bnyk dah makanan yg kita makan mngandungi LEMAK BABI..tdi jenuh check plastik makanan kt umah...ade la terjumpa makanan yg ade kod ni...buang smuanye...nk makan pn agk was2 dah skrg ni..subhanallah..(-_-)


NI SENARAI NOMBORNYA...



 Daripada Abu Hurairah telah berkata : Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud : Sesungguhnya Allah itu Maha Baik tidak menerima melainkan sesuatu yang baik. Dan Sesungguhnya Allah telah memerintah para orang yang beriman sama dengan apa yang telah Dia perintah dengannya terhadap para rasul. 
Maka firmanNya yang bermaksud : Wahai rasul-rasul makanlah kamu daripada makanan yang baik (halal)...
dan firmanNya lagi yang bermaksud : Wahai orang-orang yang beriman makanlah kamu daripada makanan yang baik apa yang dianugerahkan kepadamu(halal).... Kemudian Rasulullah s.a.w menyebut tentang seorang pemuda yang bermusafir dalam perjalanan yang jauh, hal rambutnya kusut masai, mukanya berdebu di mana dia mengangkat tangan ke langit : Wahai Tuhanku...wahai Tuhanku... sedangkan makanannya haram, minumannya haram dan pakaiannya haram..Dan dia dibesarkan dengan memakan makanan haram maka bagaimana Kami mahu mengabulkan doanya.

1 ulasan:

  1. nice info..zaman skrg da trlalu moden,sebenarnye tak ramai yg ambk peduli tntang kod2 tu..ade yg mnuduh ade pihak yg sengaja mnimbulkan fitnah..
    ape pun mmg kte kena brhati2 sbb org bukan islam dah mnguasai sbhgian bsar industri pmbuatan makanan di sluruh dunia..
    semoga kite terlindung dari memakan mknan yg hram & shubhah.

    thanks follow & salam kenal...(^_^)

    BalasPadam